Caním000 Publicado 10 de Mayo del 2007 Denunciar Publicado 10 de Mayo del 2007 Made entirely from high-strength aluminium, the naturally aspirated V8 engine is packed with a wealth of fascinating racetrack technology that reflects AMG's rich motorsport heritage. The vertical arrangement of the intake and exhaust ports together with the sophisticated new variable intake manifold featuring two integral throttle flaps results in perfect cylinder charging. The use of bucket tappets in the cylinder heads paves the way for an unyielding valve train and therefore high rev speeds. Variable camshaft adjustment, an extra-rigid closed-deck crankcase and cylinder walls with a revolutionary new LDS coating are further attributes of this ultra-sophisticated V8 engine made by Mercedes-AMG. The electronically controlled fuel supply operates with a system pressure of between 3.8 and 5.0 bar, depending on current requirements. The fuel pressure is adjusted instantaneously to match the power demands and outside temperature. The engine electronics translate the command from the accelerator into a corresponding specified target pressure in a matter of milliseconds. This variable control guarantees spontaneous response combined with sporty overrun characteristics throughout the full spectrum of engine loads and rev speeds. This unique combination of a high-revving concept and a large displacement achieves the best of both worlds: exhilarating, free-revving flexibility accompanied by high pulling power at low engine speeds. The decidedly sporty character of the CLK 63 AMG Black Series manifests itself in the form of tremendous agility across all engine speed ranges. The new AMG V8 delivers 500 Newton metres of torque to the crankshaft as low down as 2000 rpm, while the maximum of 630 Newton metres is on tap at 5250 rpm. In the AMG engine manufacturing facility, each engine is traditionally built according to the "One man, one engine" philosophy. Every AMG V8 engine is hand-assembled from start to finish by a single engineer in accordance with the strictest quality standards– as verified by the engineer's signature on the AMG engine plate. Responder
Caním000 Publicado 10 de Mayo del 2007 Autor Denunciar Publicado 10 de Mayo del 2007 Me parece sencillamente brutal!! Responder
aliens Publicado 10 de Mayo del 2007 Denunciar Publicado 10 de Mayo del 2007 Muy wapo pero..............me gusta mas el M6............. Responder
Ragtop Publicado 10 de Mayo del 2007 Denunciar Publicado 10 de Mayo del 2007 Me parece sencillamente brutal!! Lo es. Responder
Caním000 Publicado 10 de Mayo del 2007 Autor Denunciar Publicado 10 de Mayo del 2007 Muy wapo pero..............me gusta mas el M6............. Este no es rival de un M6 aún así me gusta más este bicharraco que el M6...con todos los respetos para el M6 que me encanta.. Responder
Raycorb Publicado 10 de Mayo del 2007 Denunciar Publicado 10 de Mayo del 2007 Precioso. el deflector de aire en carbono le queda de vicio. Responder
DavidRS Publicado 10 de Mayo del 2007 Denunciar Publicado 10 de Mayo del 2007 (editado) UFFFFF Me acabo de enamorar, precioso coche y tiene una pinta que flipas.. Me está tirando la propulsión trasera, pasar de 4 aros a 1 y con estrella Anda que Me Gusta S2 Editado 10 de Mayo del 2007 por DavidRS2 Responder
HuescA3 Publicado 10 de Mayo del 2007 Denunciar Publicado 10 de Mayo del 2007 (editado) cada vez me vuelven más loco las merches y si son como esta, es que ya me pierdo, me pierdooooo.... Editado 10 de Mayo del 2007 por HuescA3 Responder
albernunez Publicado 10 de Mayo del 2007 Denunciar Publicado 10 de Mayo del 2007 El coche es una auténtica PASADA PD: El único "pero" es que tiene el volante de 4 radios Responder
DavidRS Publicado 10 de Mayo del 2007 Denunciar Publicado 10 de Mayo del 2007 PD: El único "pero" es que tiene el volante de 4 radios NO tiene "peros" que valgan Responder
arnette Publicado 10 de Mayo del 2007 Denunciar Publicado 10 de Mayo del 2007 Como se nota que van a jubilar el modelo... Aún así precioso! Responder
Publicaciones recomendadas
Unirse a la conversación
Puedes publicar ahora y registrarte más tarde. Si tienes una cuenta, conecta ahora para publicar con tu cuenta.