4udi Publicado 1 de Octubre del 2007 Denunciar Publicado 1 de Octubre del 2007 (editado) New Mercedes-Benz SLR "722 Edition": Born on the racetrack Stuttgart, Jul 10, 2006 The new Mercedes-Benz SLR "722 Edition" has all the attributes of a thoroughbred racing car. Refined in numerous respects, this super sports car has more output, a tailor-made suspension configuration and a decidedly sporty interior. A continuing tradition: the new model variant SLR "722 Edition" is a homage by Mercedes-Benz to the unforgettable victory won by the British racing legend Stirling Moss and his co-driver Denis Jenkinson in a Mercedes-Benz 300 SLR with the starting number 722 (indicating a start time of 7.22 a.m.) at the Mille Miglia in 1955. With an output of 478 kW/650 hp and a corresponding performance, the new super sports car, which goes on sale on July 11, will not only make the hearts of car enthusiasts beat faster. The supercharged 5.5-litre V8 engine in the "722 Edition", which is hand-built in the AMG engine shop in Affalterbach, generates 478 kW/650 hp. The particular strengths of this high-performance engine are immediate response to movements of the accelerator, highly emphatic torque build-up and an unmistakable V8 sound. The performance figures are outstanding even for a high-end sports car: the "722 Edition" accelerates from standstill to 100 km/h in only 3.6 seconds, and 200 km/h is reached in just 10.2 seconds. The maximum speed (337 km/h) is above the 334 km/h previously achieved by the SLR. Handling characteristics worthy of the racetrack are also provided by the sophisticated suspension, with 19-inch light-alloy wheels, a stiffer damper configuration and a ten-millimetre-lower body. Larger brake discs with a diameter of 390 mm ensure excellent braking performance. Discreet visual modifications mark the SLR "722 Edition" out as special, in line with the wishes of the enthusiastic gentleman drivers and wealthy sports car collectors who make up the core target group. The modified front spoiler with an air splitter, as well as the rear diffuser, improve both the aerodynamics and contact pressure at high speeds, and reflect the transfer of cutting-edge technology from motor racing. At the same time, the use of clear-lacquered carbon as an extremely strong yet lightweight material symbolises the practicality of these technical features. Bucket-type sports seats upholstered in leather/Alcantara provide outstanding lateral support, while the grippier racing steering wheel with a hunting-leather lining, gearshift paddles and black carbon highlights lend a thoroughbred racing touch to the interior. Exclusive "SLR. Club" for SLR owners Before the sales release date, customers and selected guests will have the advance opportunity to appraise the new SLR "722 Edition". This is to mark the foundation of the worldwide "SLR. Club" at the Circuit Paul Ricard in Le Castellet, southern France. As an ultra-exclusive community of which SLR customers automatically become members, the "SLR Club" provides an attractive platform for outstanding events related to the SLR, as well as numerous other benefits. Another exciting feature is the club’s SLR Safety & Speed Academy, which offers special driver training courses and seminars. David Coulthard, Jochen Mass, Klaus Ludwig, Chris Goodwin and Christina Surer are among the highly skilled and well-known instructors. Editado 1 de Octubre del 2007 por 4udi Responder
CHARLY® Publicado 1 de Octubre del 2007 Denunciar Publicado 1 de Octubre del 2007 Pues yo hasta que no le busquen otro sitio para poner la matricula delantera no me lo compro :clap1: S2 Responder
TEMPOMAN Publicado 1 de Octubre del 2007 Denunciar Publicado 1 de Octubre del 2007 La o**** qué bonito es, por lo menos por lo menos un pan de leña o una baguette integral .... Muy pero que muy bonito, ole por mercedes. reverencias las que sean. :clap1: Responder
DavidBEST Publicado 1 de Octubre del 2007 Denunciar Publicado 1 de Octubre del 2007 Pues yo hasta que no le busquen otro sitio para poner la matricula delantera no me lo compro S2 :clap1: tienes toda la razón....sólo en EEUU quedará bien... yo ahora mismo me estaba acordando en los ya poseedores....cuyo cochecito ya está anticuado.... Responder
ghostrider Publicado 1 de Octubre del 2007 Denunciar Publicado 1 de Octubre del 2007 Me imagino aparcando en el parking del mercadona con ese pepinazo............minimo 2 plazas de garaje. Por mi madre, que makina mas wapa jod**!!!!!! Responder
JAVIREX Publicado 1 de Octubre del 2007 Denunciar Publicado 1 de Octubre del 2007 pues mira ESTE y alucina MCLAREN SLR 722 GTR Sólo 21 afortunados podrán acelerar hasta los 100 km/h desde parado en apenas 3 segundos con el nuevo Mercedes-Benz SLR McLaren 722 GTR, la versión aligerada del exclusivo deportivo alemán. Esta mejora de 0,6 segundos en su tiempos de aceleración se ha conseguido gracias a los 300 kg de peso que ha perdido gracias al uso de partes de fibra de carbono que en el 722 Edition eran de aleación. Su velocidad máxima se mantiene en 337 km/h, pero la mejora en su aceleración es un punto muy a tener en cuenta. Su motor V8 5.5 de 650 CV se mantiene inalterado, por lo que todas estas mejoras se deben exclusivamente a la reducción de peso. Responder
SportQuattroLOVE Publicado 1 de Octubre del 2007 Denunciar Publicado 1 de Octubre del 2007 A mi de entre los coches de esta ategoría, este es el que menos me gusta, tanto estetica, dinámica como mecanicamente. Vamos, que me disgusta! no lo veo a la altura del resto. Responder
ghostrider Publicado 2 de Octubre del 2007 Denunciar Publicado 2 de Octubre del 2007 pues mira ESTE y alucina MCLAREN SLR 722 GTR Sólo 21 afortunados podrán acelerar hasta los 100 km/h desde parado en apenas 3 segundos con el nuevo Mercedes-Benz SLR McLaren 722 GTR, la versión aligerada del exclusivo deportivo alemán. Esta mejora de 0,6 segundos en su tiempos de aceleración se ha conseguido gracias a los 300 kg de peso que ha perdido gracias al uso de partes de fibra de carbono que en el 722 Edition eran de aleación. Su velocidad máxima se mantiene en 337 km/h, pero la mejora en su aceleración es un punto muy a tener en cuenta. Su motor V8 5.5 de 650 CV se mantiene inalterado, por lo que todas estas mejoras se deben exclusivamente a la reducción de peso. jod** macho, que maravilla de la tecnica , creo que ni en mis sueñospodria tener un aparato como ese, me encanta, lo flipo, alucino....... Responder
Pimpollomania Publicado 2 de Octubre del 2007 Denunciar Publicado 2 de Octubre del 2007 Pues el de mi primo no trae el paquete de iluminacion como este, se lo voy a decir........ Responder
Publicaciones recomendadas
Unirse a la conversación
Puedes publicar ahora y registrarte más tarde. Si tienes una cuenta, conecta ahora para publicar con tu cuenta.