swin Publicado 19 de Junio del 2008 Denunciar Publicado 19 de Junio del 2008 Hola a todos, como bien indica el titulo, estoy pensando en endurecer un pelin la suspension y rebajar el coche unos 3 cm. Pero, afectara esto a alguna parte no configurada de serie... sigo dudando...si hacerlo o no. Gracias por vuestra ayuda Responder
Tineo Publicado 20 de Junio del 2008 Denunciar Publicado 20 de Junio del 2008 Hola a todos, como bien indica el titulo, estoy pensando en endurecer un pelin la suspension y rebajar el coche unos 3 cm. Pero, afectara esto a alguna parte no configurada de serie... sigo dudando...si hacerlo o no. Gracias por vuestra ayuda pues aunque yo también voy a bajarlo pues lo tengo subido a una higuera ... voy a hacer de abogado del diablo para que me deis con un ladrillo Si pones en google: "audi control arms" no veas lo que sale. El sistema de de brazos que montan los A4, A6 y Passat esta muuuy bien pero tiene problemas a largo plazo, y es que ademas de estar poco dimensionados, el engrase interno en los apoyos de los silentblocks se pierde y se acaba escojonando. Algunos foreros con A4 B5 y A6 con añitos y kms. ya han tenido que sustituir alguno. Parece que la cosa es menos grave en los B6 y en los B7 han metido componentes del S4 asi que supongo el tema mejore. Fábricas de componentes como Meyle ofrecen kits completos que se pueden ej. conseguir por ebay a buen precio (300-400) y son la solución definitiva para el resto de vida del coche. http://blauparts.com/ http://blauparts.com/proddetail.asp?prod=M1A1107-02-1A Proper lubrication is essential for Audi control arm ball joints. If this is neglected it results in increased wear and premature failure of the control arm. Meyle of Germany has developed improved Audi control arms. The materials used in these improved control arms prove to be a long-term solution for many control arm problems. A specific feature of the Audi suspension is the four link control arms system. Audi struts are mounted onto the control arm and the integral Audi control arm ball joint is at an upside down installation position. As a result, the weight of the Audi rests on the upper side of the control arm ball joint. Due to the force of gravity, the lubricant flows from the upper side downwards into the sealing ring. This loss of lubrication leads to wear and eventual failure of the integral Audi control arm ball joint. As well, hydro filled Audi control arm bushings can be destroyed by high dynamic loads. Audi owners become aware of this by the front suspension squeaking noise when braking. Meyle control arm kits are a great replacement option. Meyle control arm kits feature a solid rubber control arm bushing designed for a long service life without sacrificing driving comfort. Meyle has also improved the control arm ball joint. The ball joint shell is now made from a highly wear-resistant plastic, combined with a high-tech lubricant and a wear optimized metal surface. What about the Audi tie rod ends? Thanks to power steering, drivers no longer feel the great force caused when turning the steering wheel. These forces create significant surface pressure on the Audi tie rod ball pin in the bearing shell, resulting in eventual failure. Meyle has enlarged the diameter of the Audi tie rod ball pin and thus increased the load-capability. In addition, Meyle has eliminated the susceptible rubber element in the Audi tie rod end, replacing it with a full metal version. These developments result is an improved Audi tie rod with considerably increased service life. We encourage you to check out Meyle's site for more information. www.meyle.com Conclusión, endurecer la suspensión puede agravar este posible( y sólo digo posible) problema futuro. ... y bájalo, que seguramente no pasará nada. sl2. Responder
swin Publicado 20 de Junio del 2008 Autor Denunciar Publicado 20 de Junio del 2008 Gracias Tineo, muy buena informacion... gracias again Responder
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