Alan G Publicado 7 de Julio del 2011 Denunciar Publicado 7 de Julio del 2011 Hola soy algo nuevo en el foro y he intentado asesorarme lo mejor posible con las experiencias de la mayoria de foreros y sus experiencias, sin embargo me resulta algo dificil tomar la mejor decisión en COMO y QUE modificar aunque tengo la idea no muy concreta de lo que quiero, asi que pongo este post para que nos resulte un poco mas facil a los nuevos encontrar la mejor forma de modificar nuestro coche. Primero solicito cordialmente a todos lo foreros que posean un Audi A4 1,8T y sea gasolina, que nos ilustren sus modificaciones al menos con una foto de ser posible y a su vez, el LUGAR, PAGINA WEB, MARCA, PRECIO, NÚMERO DE PARTE. Esto para que los que no conocemos mucho nos podamos de verdad asesorar y tomar la mejor desición en cuanto a modificaciones, marca y posibilidad economica de realizar tales modificaciones, asi tambien aquellos que han modificado su coche y lo han pasado de B6 a B7 el frente u otra parte sea OEM o HOFELE dicha modificación, indiquen que partes han comprado y que han necesitado modificar para que funcione y sea vea lindo. Tambien a aquellos que han modificado frenos, nos indiquen de que COCHE, MODELO y AÑO han comprado dichas partes y que modificación le realizaron al Audi para que tales calipers calzen exactos y queden como OEM. Y por ultimo vi un post de algún forero que preguntaba por el paragolpes trasero creo que de un AUDI AZUL RS4, no se pero se veia muy bien si me pueden pasar el link para encontrar de nuevo ese coche pues tambien me gusta mucho y quiero ver si lo puedo conseguir para el mío. Saludos y muchas gracias para los que deseen colaborar en este post !!!! Responder
Alan G Publicado 8 de Julio del 2011 Autor Denunciar Publicado 8 de Julio del 2011 Vamos hombre quien aporta, no se guarden sus modificaciones, hay muchos post con carros modificados unifiquemoslo en uno solo !!!! Y asi podamos realizar mejores modificaciones en nuestros autos los nuevos foreros y viejos tambien !!! Saludos Responder
LiKeRo Publicado 8 de Julio del 2011 Denunciar Publicado 8 de Julio del 2011 Me parece muy buena idea, yo también poseo un A4 B6 con motor 1.8T de 150cv de serie. A ver si alguien nos saca alguna idea! Salu2. Responder
Pirata3 Publicado 8 de Julio del 2011 Denunciar Publicado 8 de Julio del 2011 Vamos hombre quien aporta, no se guarden sus modificaciones, hay muchos post con carros modificados unifiquemoslo en uno solo !!!! Y asi podamos realizar mejores modificaciones en nuestros autos los nuevos foreros y viejos tambien !!! Saludos Las modificaciones de la mayoria de los foreros ya estan por aqui en muchos posts en los que la mayoria explican como,donde y cuanto si usas el buscador estoy seguro de que las encontraras. Ademas si quieres que te asesoren tal vez deberias presentar tu coche en condiciones primero para que lo veamos y podamos opinar <_< Responder
Alan G Publicado 8 de Julio del 2011 Autor Denunciar Publicado 8 de Julio del 2011 Vamos hombre quien aporta, no se guarden sus modificaciones, hay muchos post con carros modificados unifiquemoslo en uno solo !!!! Y asi podamos realizar mejores modificaciones en nuestros autos los nuevos foreros y viejos tambien !!! Saludos Las modificaciones de la mayoria de los foreros ya estan por aqui en muchos posts en los que la mayoria explican como,donde y cuanto si usas el buscador estoy seguro de que las encontraras. Ademas si quieres que te asesoren tal vez deberias presentar tu coche en condiciones primero para que lo veamos y podamos opinar <_< Te entiendo solo que no se como subir las fotos . Y en realidad usar el buscador es bueno pero cuando eres nuevo no sabes cual es nombre del forero que ha posteado su modificación o el nombre del post ???? Busco unificar en un solo lugar todas esas modificaciones que son gasolina y podrian habrir otro para los motores diesel ???? es solo una sugerencia y asi en lugar de hacer cientos de post de cada forero y su modificación realizarlo en uno solo, bueno es mi sugerencia sin imponer o mucho menos irrespetando, lo cual opino puede poner su post y recibir halagos y sugerencias y en este poner solo las especificaciones, precio, lugar y costo !!!! Saludos y gracias !!! Responder
Lex_bcna Publicado 8 de Julio del 2011 Denunciar Publicado 8 de Julio del 2011 Vamos hombre quien aporta, no se guarden sus modificaciones, hay muchos post con carros modificados unifiquemoslo en uno solo !!!! Y asi podamos realizar mejores modificaciones en nuestros autos los nuevos foreros y viejos tambien !!! Saludos Las modificaciones de la mayoria de los foreros ya estan por aqui en muchos posts en los que la mayoria explican como,donde y cuanto si usas el buscador estoy seguro de que las encontraras. Ademas si quieres que te asesoren tal vez deberias presentar tu coche en condiciones primero para que lo veamos y podamos opinar <_< +1 Hay que dar para recibir y con el buscador es la mar de sencillo amigo y ya hay un post donde mucha gente ha colgado sus post de modificaciones. saludos Responder
MarcelGTI Publicado 9 de Julio del 2011 Denunciar Publicado 9 de Julio del 2011 Wenas,pienso k la preparacion d cada coche es muy personal,se pueden dar ideas,pero la decision final es tuya,yo tengo un B5,peor vamos,k pal caso es parecido,la idea d mi coche es:llantas RH8,5x18 y 9,5x18 multiradio,suspension Blistein PSS9,paragolpes S4 modificados,frenos d 4 pist,aleron RS4,linea d escape de 3" artesanal,admision apexi,DV Forge,intercooler frontal,manguitos d silicona,barras d torretas,etc etc etc,cuenta k mas kieres saber,si kieres unas OZ superturismo en 17",yo vendo las d mi B5 Responder
MarcelGTI Publicado 9 de Julio del 2011 Denunciar Publicado 9 de Julio del 2011 Wenas,pienso k la preparacion d cada coche es muy personal,se pueden dar ideas,pero la decision final es tuya,yo tengo un B5,peor vamos,k pal caso es parecido,la idea d mi coche es:llantas RH8,5x18 y 9,5x18 multiradio,suspension Blistein PSS9,paragolpes S4 modificados,frenos d 4 pist,aleron RS4,linea d escape de 3" artesanal,admision apexi,DV Forge,intercooler frontal,manguitos d silicona,barras d torretas,etc etc etc,cuenta k mas kieres saber,si kieres unas OZ superturismo en 17",yo vendo las d mi B5 Se me olvidaba k una vez hecho todas las mods d motor una repro a medida,pa intentar llegar a los 215-220cv Responder
Alan G Publicado 10 de Julio del 2011 Autor Denunciar Publicado 10 de Julio del 2011 Wenas,pienso k la preparacion d cada coche es muy personal,se pueden dar ideas,pero la decision final es tuya,yo tengo un B5,peor vamos,k pal caso es parecido,la idea d mi coche es:llantas RH8,5x18 y 9,5x18 multiradio,suspension Blistein PSS9,paragolpes S4 modificados,frenos d 4 pist,aleron RS4,linea d escape de 3" artesanal,admision apexi,DV Forge,intercooler frontal,manguitos d silicona,barras d torretas,etc etc etc,cuenta k mas kieres saber,si kieres unas OZ superturismo en 17",yo vendo las d mi B5 Se me olvidaba k una vez hecho todas las mods d motor una repro a medida,pa intentar llegar a los 215-220cv Hombre de esto es lo que hablo, exactamente la decisión de modificar tu coche es meramente propia, sin embargo acabas de nombrar unas marcas y modelo de suspensión, lo cual al hacer mensión de ellas nos brindas una sugerencia de que podriamos montarle al coche nuestro y con ello ver si se encuentra al alcance de nuestro bolsillo o no, sin embargo brindas una perspectiva mas amplia de lo que podemos modificarle a nuestro coche. Muchas gracias !!! :clap1: Responder
MarcelGTI Publicado 10 de Julio del 2011 Denunciar Publicado 10 de Julio del 2011 Wenas,pienso k la preparacion d cada coche es muy personal,se pueden dar ideas,pero la decision final es tuya,yo tengo un B5,peor vamos,k pal caso es parecido,la idea d mi coche es:llantas RH8,5x18 y 9,5x18 multiradio,suspension Blistein PSS9,paragolpes S4 modificados,frenos d 4 pist,aleron RS4,linea d escape de 3" artesanal,admision apexi,DV Forge,intercooler frontal,manguitos d silicona,barras d torretas,etc etc etc,cuenta k mas kieres saber,si kieres unas OZ superturismo en 17",yo vendo las d mi B5 Se me olvidaba k una vez hecho todas las mods d motor una repro a medida,pa intentar llegar a los 215-220cv Hombre de esto es lo que hablo, exactamente la decisión de modificar tu coche es meramente propia, sin embargo acabas de nombrar unas marcas y modelo de suspensión, lo cual al hacer mensión de ellas nos brindas una sugerencia de que podriamos montarle al coche nuestro y con ello ver si se encuentra al alcance de nuestro bolsillo o no, sin embargo brindas una perspectiva mas amplia de lo que podemos modificarle a nuestro coche. Muchas gracias !!! :clap1: Las modificaciones en los coches solo tienen un limite....los €,pero por poca pasta puedes hacer algo muy curioso,para mi en un coche son indispensables llantas y suspension,una sllantas d 2ª mano en buen estado ,las tienes desde 400€ hasta lo k kieras,unas suspesniones roscadas para poder regular la altura d un marca "barata" las tienes desde 600€ homologadas,para el motor,cambiando la Down pipe una admision y una repro ya le sacas bastante Responder
Alan G Publicado 11 de Julio del 2011 Autor Denunciar Publicado 11 de Julio del 2011 Wenas,pienso k la preparacion d cada coche es muy personal,se pueden dar ideas,pero la decision final es tuya,yo tengo un B5,peor vamos,k pal caso es parecido,la idea d mi coche es:llantas RH8,5x18 y 9,5x18 multiradio,suspension Blistein PSS9,paragolpes S4 modificados,frenos d 4 pist,aleron RS4,linea d escape de 3" artesanal,admision apexi,DV Forge,intercooler frontal,manguitos d silicona,barras d torretas,etc etc etc,cuenta k mas kieres saber,si kieres unas OZ superturismo en 17",yo vendo las d mi B5 Se me olvidaba k una vez hecho todas las mods d motor una repro a medida,pa intentar llegar a los 215-220cv Hombre de esto es lo que hablo, exactamente la decisión de modificar tu coche es meramente propia, sin embargo acabas de nombrar unas marcas y modelo de suspensión, lo cual al hacer mensión de ellas nos brindas una sugerencia de que podriamos montarle al coche nuestro y con ello ver si se encuentra al alcance de nuestro bolsillo o no, sin embargo brindas una perspectiva mas amplia de lo que podemos modificarle a nuestro coche. Muchas gracias !!! :clap1: Las modificaciones en los coches solo tienen un limite....los €,pero por poca pasta puedes hacer algo muy curioso,para mi en un coche son indispensables llantas y suspension,una sllantas d 2ª mano en buen estado ,las tienes desde 400€ hasta lo k kieras,unas suspesniones roscadas para poder regular la altura d un marca "barata" las tienes desde 600€ homologadas,para el motor,cambiando la Down pipe una admision y una repro ya le sacas bastante Entiendo, ahora digamos cuales son las mejores marcas: Down Pipe: MARCAS Suspenciones roscadas: MARCAS Repros: MARCAS O REPRESENTANTE Turbos: MARCAS ECT, ESO BUSCO Y DONDE COMPRARLAS !!!! DESGUAZADERO, NUEVOS, PAGINA WEB, PRECIO Y EXPERIENCIA !!!! Responder
wachy Publicado 11 de Julio del 2011 Denunciar Publicado 11 de Julio del 2011 hola, leete mis posts que te pueden valer de ayuda. salu2 Responder
Alan G Publicado 17 de Julio del 2011 Autor Denunciar Publicado 17 de Julio del 2011 Hola he encontrado esto en internet, la verdad no se si ya alguien lo puso aqui en el foro me imagino que si, sin embargo lo copio y pego aqui, las referencias estan bien porque ya verifique algunas. Saludos !!! APPEARANCE UPGRADES OEM Upgrades Aftermarket Kits Roof Spoilers Trunk Spoilers Splitters Exhaust Tips Grilles LED Tails Widebody PERFORMANCE UPGRADES Sway Bars Springs Shocks Coilovers Intakes Exhaust Intercoolers OEM Brakes Aftermarket Brakes Links Manufacturers Tuners Retail Wheels/Tires Modification DIY Info/DIY General Info ******************************Appearance Upgrades****************************** OEM UPGRADES S4 Front: -Picture of an S4 Front can be seen HERE -S4 Front bumpers use NA Rebar -Part numbers for s4 front are: 8E0-807-103-T-GRU cover 8E0-807-240-B-GRU cover 8E0-807-787-A frame 8E0-807-788-A frame 8E0-898-193-A mount kit 8E0-807-682-B-01C grill 8E0-807-681-B-01C grill 8E0-807-647-B-3SR grill 8E0-941-699-A fog lamp 8E0-941-700-A fog lamp 8E0-955-275-B-GRU cap 8E0-955-276-B-GRU cap S4 Rear: -Picture of an S4 rear can be seen HERE -S4 Rear bumpers use NA Rebar -Part Number for S4 Rear is: 8E5 807 301 S GRU -A4 Aluminum strip will not work on S4 Rear without modification -Part Number for S4 Rear Aluminum Strip is: 8E5 807 443 B 2ZZ S4 DoorBlades:~$325 -Picture of S4 DoorBlades can be seen HERE -S4 Door Blades are slightly larger than USP DoorBlades -Part numbers for S4 DoorBlades are: 8E0-853-959-A-7DL door flare 8E0-853-960-A-7DL door flare 8E0-853-969-A-7DL door flare 8E0-853-970-A-7DL door flare S4 Sides - S4 Sides are the same as stock sides and USP sides USP Front - Picture of USP Front can be seen HERE -DIY Conversion from stock A4 Front to USP Front can be seen HERE -Part numbers for the USP Front are Bumper cover - V8E0 807 103 AS GRU COVER Lower spoiler - V8E0 807 110 B GRU SPOILER Fog light grill - V8E0 807 682 C 01C GRILL Fog light grill - V8E0 807 681 C 01C GRILL Center Grill - 8E0 807 647 D 01C CENTRAL GRILL USP Rear - Picture of USP Rear can be seen HERE -USP Rear uses a Euro Rebar -Part numbers for the USP Front are USP Rear Upper Bumper Cover: 8E5-807-301-AE-GRU USP Rear Lower Bumper Cover: 8E5-807-521-G-GRU USP Avant Roof Spoiler -Part Number 8E9 827 933 A GRU USP Door Blades -Slightly Smaller Than S4 Blades -Part Numbers: 8E0 853 959C 7DL Front Left 8E0 853 960C 7DL Front Right 8E0 853 969D 7DL Rear Right 8E0 853 970D 7DL Rear Left AFTERMARKET UPGRADES CARACTERE Caractere Front~$850 -Picture of Caractere Front can be seen HERE -Made of PURIM -Is used with Euro Rebar or can be modified to fit on NA Rebar -Is a full front bumper Caractere Sides~$580 -Picture of Caractere Sides can be seen HERE -Made of PURIM -Indentations on underside make jack points useable -Replaces Stock Sides Caractere Rear~$725 -Picture of Caractere Rear can be seen HERE -Made of PURIM -Is only lower half of bumper. -Stock upper half of rear must be used OETTINGER Oettinger Front -Picture of Oettinger Front can be seen HERE -Made of PURIM -Is a full front bumper Oettinger Sides -Picture of Oettinger Sides can be seen HERE -Made of PURIM -Jack points are made accessed through jack point covers -Made to be installed over OEM Sides -Looks and fits better when installed in place of OEM sides, however requires some work. Oettinger Rear -Picture of Oettinger Rear can be seen HERE -Made of PURIM -Made to be installed over OEM Stock Rear Lower -Fitment is bad -Looks and fits better when installed in place of OEM Rear, however requires molding. Rieger Rieger Front ~$510 -Picture of Rieger Front can be seen HERE -Made of ABS Plastic -Is a full front bumper -Fitment near fenders is a problem seen HERE Rieger Sides ~$375 -Picture of Rieger Sides can be seen HERE -Made of ABS Plastic -Replaces Stock Sides Rieger Rear ~$325 -Picture of Rieger Rear can be seen HERE -Made of ABS Plastic -Is only lower half of bumper. -Stock upper half of rear must be used -Can be molded, picture of this can be seen HERE Kerscher Kerscher Front~$450 -Picture of Kerscher Front can be seen HERE -Made of Fiberglass -Is only lower portion of front Kerscher Sides~$450 -Picture of Kerscher Sides can be seen HERE -Made of Fiberglass -Replaces Stock Sides Kerscher Rear~$450 -Picture of Kerscher Rear can be seen HERE -Made of Fiberglass -Is only lower half of bumper. -Stock upper half of rear must be used Sportec Sportec Front -Picture of Sportec Front can be seen HERE -Made of Fiberglass -Is only lower portion of Front Bumper -Stock upper must be used Sportec Sides -Picture of Sportec Sides can be seen HERE -Made of Fiberglass -Replaces Stock Sides Sportec Rear -Picture of Sportec Rear can be seen HERE -Made of Fiberglass -Is only lower half of bumper. -Stock upper half of rear must be used -Must use Euro Rebar ABT ABT Front -Picture of ABT Front can be seen HERE -Made of PURIM -Is only lower portion of Front Bumper -Stock upper must be used ABT Sides -Picture of ABT Sides can be seen HERE -Made of PURIM -Replaces Stock Sides ABT Rear -Picture of ABT Rear can be seen HERE -Made of PURIM -Is made to fit on Euro Rear, however modifications can be made to fit on US Rear Votex Votex Front~$640 -Picture of Votex Front can be seen HERE -Made of PURIM -Is only lower portion of Front Bumper -Made to be installed over Stock Lower Front -Stock Lower Front may be visually seen through mesh of Votex Lower Front Votex Sides~$540 -Picture of Votex Sides can be seen HERE -Made of PURIM -Made to be installed over OEM Sides Votex Rear~$375 -Picture of Votex Rear can be seen HERE -Made of PURIM -Is only lower portion of rear -Made to be installed over Stock Lower Rear ROOF SPOILERS -Can be held on with double sided tape, however apoxy works best Picture of Caractere Roof Spoiler can be seen HERE ~$310 Picture of Oettinger Roof Spoiler can be seen HERE Picture of Rieger Roof Spoiler can be seen HERE ~$100 Picture of Eurocode Roof Spoiler can be seen HERE ~$180 Picture of a Modified Eurocode Roof Spoiler can be seen HERE Picture of Decorsa Roof Spoiler can be seen HERE Picture of JE Design Roof Spoiler can be seen HERE TRUNK SPOILERS -Oem spoilers are held on using 3 bolts and adhesive -Most aftermarket ones are held on by adhesive alone -Can use double sided tape, however apoxy will make it flush to the trunk Picture of Caractere Trunk Spoiler can be seen HERE ~$420 Picture of Oettinger Trunk Spoiler can be seen HERE Picture of Rieger Trunk Spoiler can be seen HERE ~$370 Picture of JE Design Trunk Spoiler can be seen HERE Picture of WetWorks Garage Trunk Spoiler can be seen HERE and HERE SPLITTERS -The Kerscher Splitter(~$250) can be used most any of the Aftermarket Front Bumpers -Installation is as easy as a couple of bolts -Will require holes to be drilled into you front bumper Picture of Kerscher Splitter on Kerscher Front can be seen HERE Picture of Kerscher Splitter on Caractere Front can be seen HERE Picture of Kerscher Splitter on USP Front can be seen HERE Picture of Kerscher Splitter on Votex Front can be seen HERE Picture of Custom Splitter on Oettinger Front can be seen HERE EXHAUST TIPS -Vibrant is the most commonly used aftermarket tip -Must be welded on -Model 1303 is 3.5� tip and 1304 is 4� tip, both models are slant style tip Picture of 3.5� Tip can be seen HERE Picture of 4.0� Tip can be seen HERE and HERE and HERE Picture of Dual Tip on Rieger Rear can be seen HERE Picture of Dual Tip on Kerscher Rear can be seen HERE Picture of Dual Tip on ABT Rear can be seen HERE Picture of Dual Tip on Molded Oettinger Rear can be seen HERE Picture of Dual Tip on S4 Rear can be seen HERE GRILLS -Grills are simple snap on snap off installation -Take care removing stock grill as the tabs can easily be broken -Each grill can take on a different look by painting black, body color or chrome Picture of Caractere Grill can be seen HERE Picture of Oettinger Grill can be seen HERE Picture of ABT Grill can be seen HERE Picture of Kamei Grill can be seen HERE Picture of Kamei Grill with OEM Audi Rings can be seen HERE Picture of FK Grill can be seen HERE Picture of Wetworks Garage Grill can be seen HERE Picture of Blackout S4 Grill can be seen HERE Picture of S4 Grill can be seen HERE Picture of Blackout A4 Grill can be seen HERE LED TAILS -LED�s replace brake lights -Reverse Light and Turn Signal Lights are bulbs -Reverse and Turn Signal can be replaced with LED�s as well -Many tails suffer from fitment problems -Some tails� plastic can be deformed from high temperatures caused from the sun -Come in black trim and Red trim -Some tails do not come with resistors and cause a �bulb out� warning -Load equalizers (resistors) and LED turn and reverse lights can be bought HERE -Fitment out of the box may look like THIS Picture of LED Tails on Moro Blue car can be seen HERE Picture of LED Tails on Blue car can be seen HERE Picture of LED Tails on Red car can be seen HERE Picture of LED Tails on Black car With tinted top portion can be seen HERE Picture of LED Tails on Grey car can be seen HERE Picture of LED Tails on Grey car with tinted top portion can be seen HERE WIDEBODY -Widebodies give the B6 A4 a whole new look -Can range from OEM looking fender flares to full out GTR Style -Prices climb rapidly with base kit, custom bodywork, full repaint, and a new set of wheels Picture of Kerscher Widebody can be seen HERE and HERE Picture of Rieger Widebody can be seen HERE and HERE Picture of GTR Style Rieger Widebody can be seen HERE and HERE Picture of USP Widebody can be seen HERE and HERE and HERE Picture of ABT Widebody can be seen HERE and HERE PERFORMANCE UPGRADES****************************** SUSPENSION Sway Bars OEM Stock Rear Sway: 16mm - Part Number: 8E0-411-309-B Sport Package Sway: 18mm -Non Adjustable -Solid Bar Construction -Part Number 8E0-411-309-D S4 Rear Sway Bar: 20mm -Non Adjustable -Solid Bar Construction -Rear Sway: 8EO-511-409-AJ -Rear Sway Bushings: 8EO-511-327-A RS4 Rear Sway Bar: 22mm -Non Adjustable -Solid Bar Construction -Rear Sway: 8E0511409AM -Rear Sway Bushes: 8E0511327B (X2) -Bolts for Brackets: N10127706 (X4) -Bolts for ARB links: N10528101 (X2) H-Sport -Hollow Bar Construction -Front and Rear Sway Bars sold together as a set -H-Sport A4 Set has 35mm Front and 22mm Rear -H-Sport S4 Set has 35mm Front and 24 mm Rear -Rear Sways in both packages are adjustable with 2 settings Nuespeed~$190 -Only sells Rear Sway Bar -Bar is adjustable -Rear Sway is 21mm -Requires welding to be installed H&R -Front and Rear sold separately -Rear Sway is adjustable -H&R Front Sway is 32mm ~$190 -H&R Rear Sway is 20mm~$160 Springs -Lowered amounts are from stock non-sport -Sport package is approx. 3/4 inch lower than non-sport -H&R Sport: Lowers F/1.7” R/1.6” ~$220 -Nuespeed Sport: Lowers F/1.5” R/1.5” ~$200 -Nuespeed Race: Lowers F/2.0” R/2.0” ~$200 -Vogtland Sport: Lowers F/1.4” R/1.4” ~$200 -Eibach Pro-Kit: Lowers F/1.2” R/1.2” ~$230 -Tein HTech: Lowers F/1.7” R/1.8” ~$170 -Tein STech: Lowers F/2.2” R/2.4” ~$170 Shocks Bilstein HD Front: Not For Lowered Car. Adjustable Spring Perch. ~$240 Bilstein HD Rear: Not For Lowered Car ~$240 Bilstein Sport Front: For Lowered Car. Adjustable Spring Perch. ~$240 Bilstein Sport Rear: For Lowered Car. ~$240 Koni Sport Front: For Lowered Car. Adjustable Dampening ~$260 Koni Sport Rear: For Lowered Car. Adjustable Dampening ~$200 Coilovers Stasis Engineering Stasis Street Sport~$800 -Sourced from straight from Koni -Progressive Springs -Stasis adjusts height and dampening to “optimal” settings -Rebound adjustable off of car -Rear inserts are required to maintain stock height in rear Stasis Track Sport~$2000 -Linear rate springs -Can be ordered with different rate springs -Rebound adjustable while on car -Koni dampers -Koni springs Stasis Motor Sport~$3800 -Linear rate springs -Can be ordered with different rate springs -Ohlins adjustable dampers -Ohlins external front adjustable dampers H&R H&R~$1150 -Progressive Springs -Threaded adjustable lowering -Non-adjustable dampening Tein Tein Basics~$700 -Progressive Springs -Non adjustable dampening Tein Super Street~$950 -Linear Rate Springs -16 different dampening adjustments Koni Koni~$950 -Progressive Springs -Threaded adjustable lowering -Rebound adjustable off of car -Rear inserts are required to maintain stock height in rear Bilstein Bilstein PSS9 ~$1400 -Linear Spring Rates -Threaded adjustable lowering -9 Levels of dampening adjustment -On car single ratio rebound/ compression adjustment knob KW KW Varient 1~$1200 -Progressive Springs -Threaded adjustable lowering -Non-adjustable dampening KW Varient 2~$1500 -Linear Rate Springs -Threaded adjustable lowerings -Infinite adjustable dampening KW Varient 3~$1750 -Linear Rate Springs -Threaded adjustable lowering -Infinite adjustable rebound dampening -14 levels of compression adjustments Vogtland Vogtland~$1000 -Progressive Front Springs -Linear Rate Rear Springs -Threaded adjustable lowering -Dampers are sourced from KW Intake ABD ~$300 -Pic Carbonio ~$370 -Pic Boosted Tech ~$220 -Pic (1.8t) -Pic (3.0) EvoMS ~$280 -Pic EXHAUST Neuspeed -Sound Clip can be heard HERE Note: 1.8T Engine, Test Pipe -Sound Clip can be heard HERE and HERE and HERE Note: 1.8T Engine Thermal Street -Sound Clip can be heard HERE Note: 1.8T Engine Test Pipe Race -Sound Clip can be heard HERE Note: 1.8T Engine, With Down Pipe APR -Sound Clip can be heard HERE Note: 1.8T Engine AWE -Sound Clip can be heard HERE -Same as Thermal, however has dual adjustable tips Note: 1.8T Engine Magnaflow -Sound Clip can be heard HERE Note: 1.8T Engine, Boosted Tech CAI -Sound Clip can be heard HERE Note: 3.0 Engine, 14815 Mufflers Decorsa -Sound Clip can be heard HERE Note: 3.0 Engine Borla -Sound Clip can be heard HERE Note: 1.8T Engine Elite -Sound Clip can be heard HERE Note: 3.0 Engine -Sound Clip can be heard HERE Note: 3.0 Engine Intercoolers Neuspeed DSMIC ~$850 -Adds another intercooler on opposite side of stock -No cutting/modifying needed. Direct bolt-on Evolution Racewerks Competition FMIC ~$1550 -Recommended for BT setups -Intercooler size: 20"11"x3" (24"x11"x3" with endtanks) -Polished intercooler, end tanks and all piping -Rolled intercooler end tank design featuring ported and polished interior for better flow -All aluminum intercooler piping. Replaces every piece with hard piping -Retains the stock side grilles/fog light covers for the OEM look -Includes replacement bumper reinforcement bar -External power steering cooler kit with all hardware inclded. Replaces OEM power steering cooler, no need to tweak or rig the OEM piece Evolution Racewerks Sport FMIC ~$1000 -Recommended for KO3/KO4 setups -Intercooler size: 18"6.5"x3" (24"x6.5"x3" with end tanks) -Polished intercooler, end tanks and all piping -Rolled intercooler end tank design featuring ported and polished interior for better flow -All aluminum intercooler piping. Replaces every piece with hard piping -Retains the stock side grilles/fog light covers for the OEM look -OEM reinforcement bar is retained with no modifications -External power steering cooler kit with all hardware inclded. Replaces OEM power steering cooler, no need to tweak or rig the OEM piece Eurocode FMIC ~$950 -Gain (recovery) of 8HP was achieved at stock boost levels -0 pressure drop between stock IC and our FMIC. -HP and torque also came on sooner so no additional delays or lag. AWE FMIC ~$1000 -All aluminum construction, including tubing, for maximum heat transfer -Thick cast end tanks for maximum heat transfer -Dyno tested end tank geometry for optimum flow -No cutting or modification of front bumper support -4 ply silicone couplers with stainless steel rolled edge clamps Racetec FMIC ~ -Bar/Plate intercooler with polished cast aluminum end tanks. -Powder coated mounting bracket. -Scotch Brite mandrel bent aluminum tubes -Bar/Plate intercooler with 16 Charge rows for ultimate cooling efficiency,thermal reserves and flow rate. -Cast Aluminum end tanks for smooth airflow and even air distribution. -Designed to fit the OEM and Supersport front bumper without any cutting. -Intercooler can be inverted to accommodate a larger front facia such as ABT, Kerscher, etc. -A drop down bracket is included if specified at initial purchase. APR FMIC ~$950 -APR Cast End Tanks with Internal Vaning -Top-Bottom Feed Bar and Plate Aluminum Core -Mandrel-Bent, Powdercoated Stainless Steel Plumbing -APR Custom Silicone Intake Hoses -All Associated Bracketry and Hardware OEM Brake Upgrades B6A4 1.8t- Same Caliper as B6A4 3.0 Front Rotor: 288x25 Rear Rotor: 245x10 or 255x12 To check size of rear rotor, remove and check part #: 8E0 615 601 P = 245x10mm 8E0 615 601 D = 255x12mm B6A4 3.0- Same Caliper as B6A4 1.8t Front Rotor: 312x25 Rear Rotor: 255x12 B5S4 Front Rotor: 321x30 Rear Rotor: 256x22 B6S4- Same Caliper as B7A4 & B7S4 Front Rotor: 345x30 Rear Rotor: 300x22 B7A4- Same Caliper as B6S4 & B7S4 Front Rotor: 320x30 Rear Rotor: 288x12 B7S4- Same Caliper as B6S4 & B7A4 Front Rotor: 345x30 Rear Rotor: 300x20 Front BBK Stasis/Alcon Mono -4 Piston Calipers with 328mm x 32mm rotors -4 Piston Calipers with 355mm x 32mm rotors -6 Piston Calipers with 380mm x 32mm rotors Porsche BBK -Porsche 993TT Calipers with 322mm rotors -Porsche Boxster Calipers with 332mm x 26mm rotors -Porsche Cayenne Calipers with 352mm x 32mm rotors Stoptech BBK -4 Piston Caliper with 332mm x 32mm rotors -4 Piston Caliper with 355mm x 32mm rotors Brembo Gran Turismo -4 Piston Calipers with 320mm x 32mm rotors -4 Piston Calipers with 328mm x 28mm rotors -4 Piston Calipers with 355mm x 32mm rotors Rear BBK Brembo 345mm x 28mm Rear BBK (Without E-Brake) Stasis/Alcon 305mm x 10mm Rear (Uses Stock Caliper, Maintains E-Brake) LINKS Manufacturers ABT ATP Bilstein Caractere H&R Koni KW Magnaflow Oettinger Tein Rieger Tuners GIAC APR MTM PES Neuspeed Revo Retail Advanced Motor Sports AMI Motosports Autobahn Exotics Autospeed Performance AWE Creative Autoworks Detailors Domain ECS Eurocode Euro Styles East Evolution Motorsports GMG Racing GMP Performance JHMotorsports LLTEK Matrix Integrated MJM Autohaus NA Motorsports NGP Racing Pure Motor Sports Renn-Art Rival Motorsport Stasis Stratmosphere Supreme Power Parts VAG Parts Wheels/Tires BG Wheels CEC Edge Racing Hartmann Super Buy Velocity Motoring Responder
Alan G Publicado 17 de Julio del 2011 Autor Denunciar Publicado 17 de Julio del 2011 Adjunto los links donde lo he encontrado ya que no se adjuntaron bien las fotos !!! http://www.audizine.com/forum/showthread.php/102671-B6-A4-Ultimate-Modification-Information-Thread.-A-must-read! Tambien hay otra solo que no la encuentro crei que la habia guardado en favoritos pero no se guardo, sorry, apenas la encuentre la posteo !!! Responder
SVN_1 Publicado 21 de Septiembre del 2011 Denunciar Publicado 21 de Septiembre del 2011 buenas yo tambien soy algo nuevo por aqui pero se de que va el tema jejej.Yo tambien pienso de que el tema de modificar el coche es algo personal pero bueno os doy alguna idea por que yo tengo alguna cosilla cambiada..Tengo un a4 b6 1.8t de 150cv pero con la repro da 190cv y va muy muy bien!! lo que tengo modificado es: -PARACHOQUES TRASERO DEL A4 S4 -EMBELLECEDORES DEL TUBO DE ESCAPE -LLANTAS ALEMANAS SMITHD EN 19" ALANTE SON DE 8,5 CON NEUMATICOS EN 225/35/19 Y ATRAS DE 9,5 CON 235/35/19 -BISERA EN EL MALETERO TIPO ALERON PERO MUY FINO PARA QUE NO DE ESE TOQUE DE MACARRILLA.... Tenia idea de poner el añadido delantero del s line con el espadin del cupra..cambiar las llantas por las del rs6 en 19,bajar 4cm mas el coche aunque tengo la suspension deportiva del s line y va muy bien!! Y por ultimo pintar todo el cohe y dejarlo CHULO CHULO!!!jejeje aver si os subo alguna fotillo para que le echeis un ojo y me deis vuestra opinion!!! Responder
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