ferestek Publicado 17 de Abril del 2012 Denunciar Publicado 17 de Abril del 2012 (editado) Muy buenas A4eros!! Pués buscando información sobre los fallos que he encontrado en el coche mediante el clima he encontrado esto en un foro de nuestros primos , los Volkswagen La verdad es que la búsqueda ha sido engorrosa porque al final ya no sabía ni que ni como buscarlo , pero valió la pena!!! Aquí os dejo el link: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1454767-Accessing-On-Board-Diagnostic-codes Aunque está en inglés , con la ayuda de un traductor pim-pam , vale la pena tenerlo guardado a buen recaudo para futuras consultas. Espero que os sea útil a todos. Un saludo Editado 17 de Abril del 2012 por ferestek Responder
sata Publicado 18 de Abril del 2012 Denunciar Publicado 18 de Abril del 2012 Muy buenas A4eros!! Pués buscando información sobre los fallos que he encontrado en el coche mediante el clima he encontrado esto en un foro de nuestros primos , los Volkswagen La verdad es que la búsqueda ha sido engorrosa porque al final ya no sabía ni que ni como buscarlo , pero valió la pena!!! Aquí os dejo el link: http://forums.vwvort...iagnostic-codes Aunque está en inglés , con la ayuda de un traductor pim-pam , vale la pena tenerlo guardado a buen recaudo para futuras consultas. Espero que os sea útil a todos. Un saludo Hola,compañero. Aquí están en castellano. Un saludo. Responder
ferestek Publicado 18 de Abril del 2012 Autor Denunciar Publicado 18 de Abril del 2012 (editado) Muy buenas Sata , pués le he hechado un vistazo , me he registrado incluso, para verlos y , aunque son de gran interés , no he visto esta lista en ninguno de los pdf que hay para descargar Los que hay ahí colgados son los códigos del Vag y los que yo he colgado son los que da a partir del menú secreto del clima. De todas maneras gracias por el aporte!! Editado 18 de Abril del 2012 por ferestek Responder
ferestek Publicado 18 de Abril del 2012 Autor Denunciar Publicado 18 de Abril del 2012 (editado) Los pego aquí directamente , que a veces da un poco de pereza ir a páginas externas ... Lo más interesante es el segundo listado que explica los errores que suelen encontrarse en la diagnosis del clima. Accessing On-Board Diagnostic codes Press and hold the recirculation button. Then press the manual flow control up arrow. You should see a 1c. Press the temperature up ("+") or down ("-") buttons to select a code number. Then press the recirculation button again. The value should display. Press the temperature up or down button again to display another code. NOTE: Air Flow Motor (V 71) and Potentiometer (G 113) are not installed in USA/Canada vehicles. Disregard values displayed for these components. Code Displayed Value 1 System malfunction - displayed as a Diagnostic Trouble Code (DTC), see chart below 2 Digital value of Interior Temperature Sensor, in Headliner (G 86) 3 Digital value of Interior Temperature Sensor, in Instrument Panel (G 56) 4 Digital value of Fresh Air Intake Duct Temperature Sensor (G 89) 5 Digital value of Outside Air (Ambient) Temperature Sensor (G 17), front 6 Digital value of Outside Air (Ambient) Temperature Sensor 7 Digital value of Ambient Temperature Sensor At Fresh Air Blower (G 109) 8 Digital value of Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer (G 92) 9 Delta value of Temperature Regulator Flap 10 Non-corrected specified value of Temperature Regulator Flap 11 Digital value of Central Flap Motor Potentiometer (G 112) 12 Specified value of Central Flap 13 Digital value of Footwell/Defroster Flap Motor Potentiometer (G 114) 14 Specified value of Footwell/Defroster Flap 15 Digital value of Air Flow Flap Motor Potentiometer (G 113) 16 Specified value of Air Flow Flap 17 Vehicle Speed (km/h) 18 Actual Air Blower voltage (Volts) 19 Specified Fresh Air Blower voltage (Volts) 20 A/C Compressor (A/C Clutch) voltage (Volts) 21 Number of low voltage occurrences, non-transient 22 Cycle condition of A/C Refrigerant High Pressure Switch (F 118) 23 Cyclings of the A/C Refrigerant High Pressure Switch (F 118) 24 Cyclings of the switches, absolute non-fluctuating 25 Analog/Digital value, Kick-Down Switch 26 Analog/Digital value, Engine Coolant Temperature (ECT) Warning Light 27 Coding value 28 Engine Speed (RPM) 29 A/C Compressor speed in rpm (Equals Engine Speed x 1.28) 30 Software version 31 Display check (all segments of A/C Control Head display light up) 32 Potentiometer malfunction counter, Temperature Regulator Flap 33 Potentiometer malfunction counter, Central Flap 34 Potentiometer malfunction counter, Footwell/Defroster Flap 35 Potentiometer malfunction counter, Air Flow Map 36 Feedback value, cold end-stop, Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer (G 92) 37 Feedback value, hot end-stop, Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer (G 92), max. stop 38 Feedback value, cold end-stop, Central Flap Motor Potentiometer (G 112) 39 Feedback value, hot end-stop, Central Flap Motor Potentiometer (G 112) 40 Feedback value, cold end-stop, Footwell/Defroster Flap Motor Potentiometer (G114) 41 Feedback value, hot end-stop, Footwell/Defroster Flap Motor Potentiometer (G114) 42 Feedback value, cold end-stop, Air Flow Map Motor Potentiometer (G 113) 43 Feedback value, hot end-stop, Air Flow Map Motor Potentiometer (G 113) 44 Vehicle operation cycle counter 45 Calculated interior temperature (internal software, in digits) 46 Outside (ambient) temperature, filtered, for regulation (internal software) 47 Outside (ambient) temperature, unfiltered, (internal software, in deg C) 48 Outside (ambient) temperature, unfiltered, (in digits) 49 Malfunction counter for speedometer (vehicle speed) signal 50 Standing time (in minutes) 51 Engine Coolant Temperature (ECT) in deg C 52 Graphics channel 1 - A/C compressor switch-off conditions are identified by illuminated segments of the “88.8” display. See chart below. 53 Graphics channel 2 - Climate system electrical outputs are identified by illuminated segments of the “88.8” display. See chart below. 54 Control characteristics 55 Outside (ambient) temperature, in deg C or deg F depending on setting on A/C control head 56 Temperature in deg C, from Interior Temperature Sensor, in Headliner (G 86) 57 Temperature in deg C, from Interior Temperature Sensor, in Instrument Panel (G 56) 58 Temperature in deg C, from Fresh Air Intake Duct Temperature Sensor (G 89) 59 Temperature in deg C, from Outside Air (Ambient) Temperature Sensor (G 17), front 60 Temperature in deg C, from Ambient Temperature Sensor At Fresh Air Blower (G 109) 61 Software version (latest) -------------------------------------------------------------------------------- Diagnostic Trouble Code Meanings Diagnostic Trouble Code (Sensor) Malfunction Description 00.0 No malfunction present 02.1 (G86) Interior Temperature Sensor, in Headliner, static open, *02.1 (see below) 02.2 Interior Temperature Sensor, in Headliner, static short, see 02.1 02.3 Interior Temperature Sensor, in Headliner, sporadic open 02.4 Interior Temperature Sensor, in Headliner, sporadic short 03.1 (G56) Interior Temperature Sensor, in Instrument Panel, static open, see 02.1 03.2 Interior Temperature Sensor, in Instrument Panel, static short, see 02.1 03.3 Interior Temperature Sensor, in Instrument Panel, sporadic open 03.4 Interior Temperature Sensor, in Instrument Panel, sporadic short 04.1 (G89) Fresh Air Intake Duct Temperature Sensor, static open, *04.1 (see below) 04.2 Fresh Air Intake Duct Temperature Sensor, static short, see 04.1 04.3 Fresh Air Intake Duct Temperature Sensor, sporadic open 04.4 Fresh Air Intake Duct Temperature Sensor, sporadic short 05.1 (G17) Outside Air (Ambient) Temperature Sensor, front, static open, *05.1 (see below) 05.2 Outside Air (Ambient) Temperature Sensor, front, static short, see 05.1, *05.2 (see below) 05.3 Outside Air (Ambient) Temperature Sensor, front, sporadic open 05.4 Outside Air (Ambient) Temperature Sensor, front, sporadic short 06.1 (G110) Engine Coolant Temperature (ECT), A/C static open, *06.1 (see below) 06.2 Engine Coolant Temperature (ECT), A/C static short, see 06.1 06.3 Engine Coolant Temperature (ECT), A/C sporadic open 06.4 Engine Coolant Temperature (ECT), A/C sporadic short 07.1 (G109) Ambient Temperature Sensor at Fresh Air Blower, static open, *07.1 (see below) 07.2 Ambient Temperature Sensor at Fresh Air Blower, static short, see 07.1 07.3 Ambient Temperature Sensor at Fresh Air Blower, sporadic open 07.4 Ambient Temperature Sensor at Fresh Air Blower, sporadic short 08.1 (G92) Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer, static open, *08.1 (see below) 08.2 Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer, static short, see 08.1 08.3 Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer, sporadic open 08.4 Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer, sporadic short 08.5 Temperature Regulator Flap, static block, *08.5 (see below) 08.6 Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer, malfunction 08.7 Temperature Regulator Flap, sporadic block 11.1 (G112) Central Flap Motor Potentiometer, static open, *11.1 (see below) 11.2 Central Flap Motor Potentiometer, static short, see 11.1 11.3 Central Flap Motor Potentiometer, sporadic open 11.4 Central Flap Motor Potentiometer, sporadic short 11.5 Central Flap, static block, *11.5 (see below) 11.6 Central Flap Motor Potentiometer, malfunction 11.7 Central Flap, sporadic block 13.1 (G114) Footwell/Defroster Flap Motor Potentiometer, static open, *13.1 (see below) 13.2 Footwell/Defroster Flap Motor Potentiometer, static short, see 13.1 13.3 Footwell/Defroster Flap Motor Potentiometer, sporadic open 13.4 Footwell/Defroster Flap Motor Potentiometer, sporadic short 13.5 Footwell/Defroster Flap, static block, *13.5 (see below) 13.6 Footwell/Defroster Flap Motor Potentiometer, malfunction 13.7 Footwell/Defroster Flap, sporadic block 15.1 (G113) Air Flow Flap Motor Potentiometer, static open, *15.1 (see below) 15.2 Air Flow Flap Motor Potentiometer, static short, see 15.1 15.3 Air Flow Flap Motor Potentiometer, sporadic open 15.4 Air Flow Flap Motor Potentiometer, sporadic short 15.5 Air Flow Flap, static block, see *15.5 (see below) 15.6 Air Flow Flap Motor Potentiometer, malfunction 15.7 Air Flow Flap, sporadic block 17.0 Vehicle Speed Signal faulty 18.1 Fresh air blower voltage, static 18.3 Fresh air blower voltage, sporadic 20.1 A/C compressor voltage not OK - static, *20.1 (see below) 20.3 A/C compressor voltage not OK - sporadic 22.1 (F118) A/C Refrigerant High Pressure Switch, static open, *22.1 (see below) 22.3 A/C Refrigerant High Pressure Switch, sporadic open 22.5 A/C Refrigerant High Pressure Switch, 120X open, *22.5 (see below) 29.1 Belt slip detection "soft", static 29.2 Belt slip detection "hard", static 29.3 Belt slip detection "soft", sporadic 29.4 Belt slip detection "hard", sporadic Diagnostic Trouble Code Notes: *02.1 Digital default value of 128 is programmed if sensor fails *04.1 Value supplied by Temp. Sensor is used if sensor fails *05.1 Value supplied by Temp. Sensor is used if sensor fails *05.2 Digital default value of 128 is programmed if sensors G89 & G17 both fail *06.1 Engine Coolant Temperature is calculated is sensor should fail or is not installed; diagnosis occurs only above 0 degrees Celsius *07.1 Programmed corrective value = 0 *08.1 Temperature Regulator Flap Motor will no longer be controlled automatically; manual adjustment only *08.5 Motor is cycled; software attempts to eliminate block *11.1 Central Flap Motor will no longer be controlled automatically; manual adjustment only *11.5 Motor is cycled; software attempts to eliminate block *13.1 Footwell/Defroster Flap Motor will no longer be controlled automatically; manual adjustment only *13.5 Motor is cycled; software attempts to eliminate block *15.1 Digital value is internally programmed for limp-home mode *15.5 Motor is cycled; software attempts to eliminate block *20.1 Compressor remains off until voltage is greater than 10.8V for at least 25 seconds *22.1 Compressor remains off until switch closes *22.5 Compressor re-engagement circuit, VAG 1551 Scan Tool function -------------------------------------------------------------------------------- OBD Channel 52 - A/C Compressor switch-off codes If an A/C compressor switch-off condition exists, a segment of the "88.8" display, indicated below as an alpha-numeric code, will illuminate. Segment Condition a1 Slippage or blockage, A/C Refrigerant High Pressure Switch, 120x off b1 Engine Speed (RPM) less than 200 - 500 c1 Engine Speed (RPM) greater than 6000 d1 Engine Speed (RPM) greater than 6000 e1 System function OK f1 System function OK a2 A/C manually switched off (A/C standby canceled) b2 low voltage c2 Kick-down switch, compressor off for 12secs max. d2 Engine Coolant Temperature (ECT) warning light switched e2 A/C Refrigerant Low Pressure Switch (F73) f2 A/C Refrigerant High Pressure Switch (F118) a3 ECON mode selected b3 OFF selected c3 Outside (ambient) temperature too low d3 Engine management system (compressor will remain off for 3 -12 seconds) e3 High pressure occurrences more than 30 times f3 Ambient Temperature Sensor at Fresh Air Blower (G109) less than 27 degF (-3 degC) g1,g2,g3 System function OK (g1+g2+g3 must illuminate simultaneously to indicate system is OK) Decimal Point Lit A/C compressor ON Decimal Point Unlit A/C compressor OFF -------------------------------------------------------------------------------- OBD Channel 53 - Climate system electrical output codes When a NO system electrical output is activated, a segment of the "88.8" display, indicated below as an alpha-numeric code, will illuminate. The decimal point in the "88.8" display will not illuminate in this channel. Segment Condition a1 Fan for interior temperature sensor b1 Fresh air/recirculation flap closed (recirculation mode) c1 Heater valve closed d1 Bi-directional wiring harness e1 A/C compressor ON f1 coolant fan first speed ON a2 Air flow flap open b2 Air flow flap open c2 Air flow flap closed d2 Footwell/Defroster flap in "Footwell" position e2 Footwell/Defroster flap in "Footwell" position f2 Footwell/Defroster flap in "Defroster" position a3 Central flap in "instrument panel outlet" position b3 Central flap in "instrument panel outlet" position c3 Central flap in "footwell outlet/defrost" position d3 Temperature flap in "cold air" position e3 Temperature flap in "cold air" position f3 Temperature flap in "warm air" position g1,g2,g3 System function OK (g1+g2+g3 must illuminate simultaneously to indicate system is OK) Hala , ya digo que yo me alegré mucho al encontrarlos porque no me fué fácil ... :wacko: Un saludo!! Editado 18 de Abril del 2012 por ferestek Responder
sata Publicado 18 de Abril del 2012 Denunciar Publicado 18 de Abril del 2012 Llevas toda la razón,compañero,los que yo digo son los del VAGCOM,que pensé que era a los que te referías,..... Los codigos del clima los tenemos en nuestro foro, (aquí),pero los que ha aportado tú,parecen más completos,sobre todo a los que haces referencia especial....el segundo listado. Yo como no tengo clima,pues tampoco le presto mucha atención a estos codigos. De todas formas,muchas gracias por el aporte y disculpa por ei patinazo. Un saludo,......prepirenaico. Responder
ferestek Publicado 18 de Abril del 2012 Autor Denunciar Publicado 18 de Abril del 2012 (editado) Sí ,ese listado fué el primero que encontré , pero al no estar los códigos "internos" que da en los canales de error fué cuando me lié a buscarlos . Los que me has pasado tú me los he guardado para cuando tenga el vag ... de momento ya suficiente lío tengo con lo que se ve y lo que me voy encontrando del coche como para meterme con lo que no se ve .... No tienes que disculparte , hombre!! Si encima somos "casi" vecinos!! Al menos de montañas!! Un saludo!! Editado 18 de Abril del 2012 por ferestek Responder
mikela4 Publicado 19 de Abril del 2012 Denunciar Publicado 19 de Abril del 2012 Pues,no digo na ! :clap1: Ya me los he copiado en el fichero AUDI ! Un saludo ! Responder
ferestek Publicado 20 de Abril del 2012 Autor Denunciar Publicado 20 de Abril del 2012 Me alegro de que te hayan servido!! Yo al menos ya se , más o menos , por donde van los tiros con eso,algo más se entiende lo que dicen los errores , no?? Responder
elgrajo Publicado 20 de Abril del 2012 Denunciar Publicado 20 de Abril del 2012 ¿No es esto mismo? http://www.audisport-iberica.com/foro/index.php?/topic/151670-truco-climatizador-en-a4-b5/ Responder
ferestek Publicado 20 de Abril del 2012 Autor Denunciar Publicado 20 de Abril del 2012 Sí , la primera parte de mi post es la misma que la que tú dices , pero lo interesante viene a partir de donde acaba el listado de errores , digamos que donde acaba el que tú dices empieza el "mío". :dl: de buen rollo , eh? En el "mío" está explicado que son los números que salen en cada canal , o sea el error en sí. Responder
Athabasco Publicado 20 de Abril del 2012 Denunciar Publicado 20 de Abril del 2012 Ya lo he comentado varias veces, pero esos codigos no acaban de coincidir con nuestros b5. Por ejemplo el 28 que serian las RPM en nuestro caso es el 27 y el 49 en nuestro caso es el de la temperatura real del motor (no la que marca el 51)que va en consonancia con la aguja del cuadro. Despues hay varias cosas que no coinciden ni con pintura. Respecto al listado siguiente son teoricamente los errores que saldrian si pones el canal 1. Generalmente al menos en el mio pone .0. Si saliera por ejemplo 17.0 quiere decir que la señal de velocidad falla (canal 17 es el de velocidad). S2 Responder
PERAILES Publicado 25 de Mayo del 2013 Denunciar Publicado 25 de Mayo del 2013 No consigo descargar el pdf con el significado de cada canal que hay en el otro título. Responder
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