titolu Publicado 17 de Junio del 2014 Denunciar Publicado 17 de Junio del 2014 Hola, estoy intentando encontrar los canales a marcar en adv mesa valúes para ver la carga del dpf? Alguien sabe verlo. O los ciclos q lleva. ?? Yo encontré los canales de; tiempo desde última regeneración, km y combustible. Gracias Responder
korny1976 Publicado 17 de Junio del 2014 Denunciar Publicado 17 de Junio del 2014 Me interesa.... Responder
irisnuma Publicado 17 de Junio del 2014 Denunciar Publicado 17 de Junio del 2014 (editado) Yo no os puedo ayudar, pero en este video usan algún programa, que no se si estará por internete. Enviado desde mi iPad con Tapatalk HD Editado 17 de Junio del 2014 por irisnuma Responder
irisnuma Publicado 17 de Junio del 2014 Denunciar Publicado 17 de Junio del 2014 Yo no os puedo ayudar, pero en este video usan algún programa, que no se si estará por internete. Enviado desde mi iPad con Tapatalk HD No se que ha paso con el enlace: Responder
irisnuma Publicado 17 de Junio del 2014 Denunciar Publicado 17 de Junio del 2014 (editado) Yo no os puedo ayudar, pero en este video usan algún programa, que no se si estará por internete. Enviado desde mi iPad con Tapatalk HD No se que ha paso con el enlace:---http://youtu.be/ibgr8G5DZfM Editado 17 de Junio del 2014 por irisnuma Responder
ALL70 Publicado 18 de Junio del 2014 Denunciar Publicado 18 de Junio del 2014 En el vagcom es el Adv. Meas. Val. 149, Particle filter; oil ash volume Del Elsa saqué esta información: Responder
titolu Publicado 22 de Julio del 2014 Autor Denunciar Publicado 22 de Julio del 2014 Ok gracias!!!!! Responder
zZarZiLLoSs Publicado 3 de Agosto del 2014 Denunciar Publicado 3 de Agosto del 2014 How to check DPF filter clogging or loading Audi TDI Click on "Engine" and you'll see the screen below. Click on "Meas. Blocks" and select group 075. The 3rd number block is the particle filter load. You can also see the soot load in the screenshots below. Manually starting an active DPF regen cycle (not an emergency DPF regeneration)Shown below is the procedure to manually start an active DPF regeneration. This is not required under normal circumstances. Use VCDS to enter the engine module as shown earlier. Click on "Security Access" and enter the security code 12233. Go back to the screen below and click on "Long Adaptation". Click "Up" or enter 13 in "Channel" to get to channel 13 - DPF Regeneration. The value for active regen is 0 for off. Enter 1 in the "New value" box highlighted below and click "Save". This will start the active regen. The test conditions are: the vehicle must be driven between 80-120 kilometers per hour and no shutting off the ignition. The screenshots below show calculated and measured soot loading in the DPF before and after the last active regen. The right screen shows 0km since last regen because it just finished. Note - 2010 and later appear to have changed their electronics and as of this writing, VCDS software shows milliliters loading as 0 and never moves. Soot load calculated and measured also show 0. 2010 TDI don't have label files yet and because the values never move, I don't believe it shows any actual values in this screen. Responder
Wannaky Publicado 5 de Enero del 2015 Denunciar Publicado 5 de Enero del 2015 How to check DPF filter clogging or loading Audi TDI Click on "Engine" and you'll see the screen below. Click on "Meas. Blocks" and select group 075. The 3rd number block is the particle filter load. You can also see the soot load in the screenshots below. Manually starting an active DPF regen cycle (not an emergency DPF regeneration)Shown below is the procedure to manually start an active DPF regeneration. This is not required under normal circumstances. Use VCDS to enter the engine module as shown earlier. Click on "Security Access" and enter the security code 12233. Go back to the screen below and click on "Long Adaptation". Click "Up" or enter 13 in "Channel" to get to channel 13 - DPF Regeneration. The value for active regen is 0 for off. Enter 1 in the "New value" box highlighted below and click "Save". This will start the active regen. The test conditions are: the vehicle must be driven between 80-120 kilometers per hour and no shutting off the ignition. The screenshots below show calculated and measured soot loading in the DPF before and after the last active regen. The right screen shows 0km since last regen because it just finished. Note - 2010 and later appear to have changed their electronics and as of this writing, VCDS software shows milliliters loading as 0 and never moves. Soot load calculated and measured also show 0. 2010 TDI don't have label files yet and because the values never move, I don't believe it shows any actual values in this screen. Buenas compañeros, Estoy intentando ver la carga de hollín en mi 2.0TDI 2010, el problema que tengo es que al entrar en en el módulo "01-Engine", el "Meas. Block-08" me aparece inhabilitado, alguien tiene el código para habilitarlo? Se hace desde "Security Access-16", no?!?! A ver si me podéis echar una mano!!! Gracias!!!! Sds... PD: Tengo la versión 12.10 de vag-com Responder
Wannaky Publicado 13 de Enero del 2015 Denunciar Publicado 13 de Enero del 2015 How to check DPF filter clogging or loading Audi TDI Click on "Engine" and you'll see the screen below. Click on "Meas. Blocks" and select group 075. The 3rd number block is the particle filter load. You can also see the soot load in the screenshots below. Manually starting an active DPF regen cycle (not an emergency DPF regeneration)Shown below is the procedure to manually start an active DPF regeneration. This is not required under normal circumstances. Use VCDS to enter the engine module as shown earlier. Click on "Security Access" and enter the security code 12233. Go back to the screen below and click on "Long Adaptation". Click "Up" or enter 13 in "Channel" to get to channel 13 - DPF Regeneration. The value for active regen is 0 for off. Enter 1 in the "New value" box highlighted below and click "Save". This will start the active regen. The test conditions are: the vehicle must be driven between 80-120 kilometers per hour and no shutting off the ignition. The screenshots below show calculated and measured soot loading in the DPF before and after the last active regen. The right screen shows 0km since last regen because it just finished. Note - 2010 and later appear to have changed their electronics and as of this writing, VCDS software shows milliliters loading as 0 and never moves. Soot load calculated and measured also show 0. 2010 TDI don't have label files yet and because the values never move, I don't believe it shows any actual values in this screen. Buenas compañeros, Estoy intentando ver la carga de hollín en mi 2.0TDI 2010, el problema que tengo es que al entrar en en el módulo "01-Engine", el "Meas. Block-08" me aparece inhabilitado, alguien tiene el código para habilitarlo? Se hace desde "Security Access-16", no?!?! A ver si me podéis echar una mano!!! Gracias!!!! Sds... PD: Tengo la versión 12.10 de vag-com Eyyyy gentee... Nadie sabe el código que me pide el vagcom?!?! A ver si alguien me puede echar una mano con esto- Gracias. Sds... Responder
ALL70 Publicado 14 de Enero del 2015 Denunciar Publicado 14 de Enero del 2015 Hola Wannaky, Es que desde la versión 9.08 con la que están hechos esos pantallazos ha cambiado un poco el tema. El Meas.Block-08 está deshabilitado y el Adv.Meas.Values en cambio está habilitado, pero lo que tú quieres está en Adaptation-10, ahí te saldrán esos pantallazos. Saludos! Responder
Mad-i Publicado 15 de Enero del 2015 Denunciar Publicado 15 de Enero del 2015 Hola, buen tema éste. Sobre todo para echarle un vistazo de vez en cuando y realizar acciones preventivas si fuere necesario... Salu2. Responder
titolu Publicado 15 de Enero del 2015 Autor Denunciar Publicado 15 de Enero del 2015 Bueno yo la conclusión q saco es ver el canal 149 (vagcom 12) y ver que este por debajo del valor limite para el tdi cr 2.0 que es el mío. Si estuviese cerca. Forzaría regeneracion a ver si lo resucito. Corregidme si no es correcto por favor Responder
Publicaciones recomendadas
Unirse a la conversación
Puedes publicar ahora y registrarte más tarde. Si tienes una cuenta, conecta ahora para publicar con tu cuenta.