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Hola buenas tardes, llevo unos dias ya con estos problemas a ver si alguien me puede hechar una manilla por favor ya no se para donde tirar, os explico, tengo un a 4 1.8 t reprogramado y me salieron hace poco tres fallos, le pase el vag y me decia lo siguiente:

3 Faults Found:
16683 - Boost Pressure Regulation
P0299 - 002 - Control Range Not Reached - Intermittent
16891 - Idle Control System RPM
P0507 - 001 - Higher than Expected. - Intermittent
17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add)
P1136 - 001 - System too Lean - MIL ON
El primero consegui quitarlo reparando un manguito que tenia roto al lado de la valvula de regulacion de presion, los borre los 3 y de nuevo me ha vuelto a salir los dos ultimos, he revisado todos los manguitos y no veo nada he leido un poquillo por aqui y veo que hay gente que pone que la mezcla es demasiado pobre, que es lo que puedo mirar ?bomba de gasolina caudalimetro? como puedo saber que es ? que alguien me ayude por favor
Saludos y gracias

 


Publicado (editado)

-16891/P0507/001287 - Idle Control System RPM: Higher than Expected. Possible Symptoms

  • Malfunction Indicator Lamp (MIL) active

Possible Causes

  • Throttle Valve Control Module (J338) dirty/faulty
  • Wiring/Connector(s) from/to Throttle Valve Control Module (J338)
  • Vacuum Leak

Possible Solutions

  • Check Throttle Valve Control Module (J338)
  • Check Wiring/Connector(s) from/to Throttle Valve Control Module (J338)
  • Check Intake System for Leaks

Special Notes

  • When found in the NAR 2.0T (BPY) check RVUTB: 01-09-03 or 2018919 for updated Crankcase Breather Valve
    • If the breather valve is faulty, full engine vacuum is typically found when removing the oil cap at idle.

 

 

-17544/P1136/004406 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean Possible Solutions

  • Check Mass Air Flow (MAF) Sensor
  • Check Fuel Pressure Regulator
  • Check Fuel Pump
  • Check Intake/Exhaust System for Leaks
  • Check Secondary Air Injection for Leaks
  • Check Vacuum Lines for Leaks

Special Notes

  • Fuel Trim Info
  • When this fault is stored and external vacuum leaks are not found, less obvious problems may be present:
    • Check Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Regulator Valve (N80)
    • Check Brake Booster and Hoses
    • Check Electric Vacuum Pump ( If Applicable )
    • Check Crankcase Ventilation System for faulty components. When the PCV or Crankcase Ventilation System is faulty, vacuum is typically present under the oil cap and misfire faults are common.

 

-16683/P0299/000665 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached Possible Symptoms

  • Reduced Power Output
  • Limp Mode

Possible Causes

  • Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected or leaking
  • Charger Pressure Control defective
  • Turbocharger faulty
  • Diverter Valve faulty

Possible Solutions

  • Check Hoses/Pipes to/between Components
  • Check / Clean / Replace Charge Pressure Control
  • Check Turbocharger
  • Check Diverter Valve

Special Notes

  • When found in 2.0l TFSI:
    • Check Boost Pressure Control Valve (N249), for cracked rubber diaphragm. A new/optimized Valve is available under Part # 06H-145-710-D (or newer).
      • RoW vehicles see: TPI 2016331 for details.
      • NAR vehicles see: TSB 01-07-70 or 2013392 for details.
    • When stored in conjunction with misfire codes and/or fuel trim faults see the notes associated with the following faults regarding PCV failure: P2279, P1136, P1297, P1093 and/or P0507.
  • If the Turbocharger is faulty due to mechanical / internal problems or the exhaust system is restricted (typically the Catalyst) this fault may be the end result.
  • When found in VW Golf/Jetta (1K): 2.0l CR-TDI (CBEA/CJAA):
    • Verify the mechanical part of the Exhaust Valve Control Module (J883) is not seized or binding.
  • When found in Audi A4/S4/RS4/Cabriolet (8K): 2.0l (CAEB):
    • See TPI 2031245/6 - turbocharger excessive waste-gate play
Editado por Carlisu84
Publicado

Hola buenos dias, muchas gracias por el consejo estube revisando los conectores y limpie el caudalimetro con el producto especial de limpieza y se ha ido el fallo, lo que me pasa ahora es que tengo el ralenti sobre 1200rpm y no hay manera de que baje.

 

Saludos

Publicado

Hola de nuevo, no consigo poner el ralenti a 860 rpm he visto un post que decian de ir en el vag a engine, adpatacion channel 1 e ir modificando valor hasta conseguir las rpm adecaudas pero no lo consigo no me deja cambiar, e estado investigando un poco por el vcds y he visto esta pantalla ,

 

catalyst monitoring failing or inclomplete

evaporitive sistem monitoring: failing or inclomplete

oxigen sensor monitoring : failing or inclomplete

oxigen sensor heater monitoring: failing or inclomplete

 

 

ayuda por favor¡¡¡

  • 1 mes más tarde...
Publicado

bueno por fin he consguido repararlo me ha costado cambiar valvula n 75 valvula reguladora de ralenti y una antiretorno que va en la admision,que encontre en audizines os dejo el link por si os pasa a alguno yo me he vuelto loco.

 

gracias a todos por vuestra ayuda

 

http://www.audizine.com/forum/showthread.php/386504-Check-engine-light-on-code-P0507-Idle-Control-System-RPM-higher-then-expected

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