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Hola. Después de pasarme de un Audi allroad C5 a un Audi A6 allroad c7 2013, llamadme masoquista pero a pesar de los problemas de la suspensión neumática me encanta este tipo de coche.

El problema es que lo tengo un poco desajustado respecto a las alturas de la suspensión, en el anterior sabía hacerle el ajuste y nivelarlo pero en éste no encuentro información. 

Alguien me puede echar una mano?


Publicado
hace 2 minutos, Targa dijo:

Seguiré este post, porque interesa. 

Pero tan problemáticas son las suspensiones neumáticas?? 

 

Yo tengo neumática y de momento no tengo ningún problema. Esperamos que el compañero nos cuente que problemas tiene.

Publicado

Buenos días. No es que sean malas. Pero no son sólo elementos mecánicos, tienen electrónicos. 

Lo q me pasa y suele ocurrir en vehículos con suspensión neumática es que de desajusta la altura de alguna de las ruedas, a mí me pasa en la trasera derecha que está algo más baja que las otras.

Ésto pasa en todos los niveles de altura q selecciones.

En el anterior yo sabía hacerlo con el vagcom, os dejo un enlace para q veáis en que consiste.

En este nuevo modelo no sé si se hace igual.

 

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hace 6 horas, myploira dijo:

Buenos días. No es que sean malas. Pero no son sólo elementos mecánicos, tienen electrónicos. 

Lo q me pasa y suele ocurrir en vehículos con suspensión neumática es que de desajusta la altura de alguna de las ruedas, a mí me pasa en la trasera derecha que está algo más baja que las otras.

Ésto pasa en todos los niveles de altura q selecciones.

En el anterior yo sabía hacerlo con el vagcom, os dejo un enlace para q veáis en que consiste.

En este nuevo modelo no sé si se hace igual.

 

Ostras. Pues nada sabía de esos desajustes!

Llevo neumática y no me da la sensación de que algún punto vaya más alto o más bajo que otro.

 

Si bien, si peta una balona ya sabes lo que hay, un lado tirado al suelo en cuanto el compresor deja de soplar (por ejemplo, tras unas horas aparcado)

 

Pero lo que comentas... 😳

Publicado
hace 9 horas, myploira dijo:

Buenos días. No es que sean malas. Pero no son sólo elementos mecánicos, tienen electrónicos. 

Lo q me pasa y suele ocurrir en vehículos con suspensión neumática es que de desajusta la altura de alguna de las ruedas, a mí me pasa en la trasera derecha que está algo más baja que las otras.

Ésto pasa en todos los niveles de altura q selecciones.

En el anterior yo sabía hacerlo con el vagcom, os dejo un enlace para q veáis en que consiste.

En este nuevo modelo no sé si se hace igual.

 

 

Si tu coche es de segunda mano igual el anterior dueño intento bajar la suspension con el vagcom y lo hizo mal dejando una rueda mal......

 

Creo que por internet circula un manual para resetear la neumatica.....me suena.

Publicado
hace 59 minutos, foreroadicto dijo:

 

Si tu coche es de segunda mano igual el anterior dueño intento bajar la suspension con el vagcom y lo hizo mal dejando una rueda mal......

 

Creo que por internet circula un manual para resetear la neumatica.....me suena.

Igual por ahí van los tiros.

 

Con lo fácil que fue con las bieletas, que se lía la gente! 😁

  • 2 años más tarde...
Publicado

 

Hello....

Revised 7/1/2020 
- Streamlined [The Procedure] below, again, thank you ALL for your feedback!



This procedure is not for the 'older' non UDS vehicles, this procedure can be found here, 'Suspension Level Calibration'

How can you tell if you have a 'UDS' Level Controller? Click here UDS vs. Non-UDS
This is an example of a UDS Level controller when found in the Auto-Scan results:
 

Address 34: Level Control (J197)  Labels: 3Y0-907-533-V1.clb
Part No SW: 3Y0 907 553 HW: 3Y0 907 553
Component: LUFE-DAEMPFER H16 1095
Coding: 008000
Shop #: WSC 00083 790 00174
ASAM Dataset: EV_AirSuspe 003017
ROD: EV_AirSuspe_AU64.rod



This procedure is applicable for follow vehicles.

Audi A6 (4G2) 2011 -->
Audi A7 (4GA) 2012 -->
Audi Q7 2011* --> 
Audi A8/A8L (4H2/4H8) 2011 -->
Bentley Mulsanne (3Y2) 2011 -->


Standard Ride Height in millimeter as per repair manual, use the correct PR-Code 


 

Brand Model:
(PR Code) Suspension type
Front axle Rear axle
Audi A6/A7 (C7 Coupe/Sportback):
(1BK) standard running gear
384mm 382mm
Audi A6/A7 (C7 Coupe/Sportback):
(1BS) Heavy duty running gear
391mm 389mm
Audi A6/A7 (C7 Coupe/Sportback S):
(2MB) Sport running gear
386mm 384mm
Audi A6/A7 (C7 Coupe/Sportback RS):
(2MA) RS running gear
386mm 382mm
     
Audi A6 (C7 Saloon/Avant):
(1BK) standard running gear
384mm 382mm
Audi A6 (C7 Saloon/Avant):
(1BS) Heavy duty running gear
389mm 387mm
Audi A6 (C7 Saloon/Avant S):
(2MB) sports running gear
384mm 382mm
Audi A6 (C7 Saloon/Avant RS):
(2MA) sports running gear
384mm 384mm
Audi A6 (C7 Allroad):
(1BY) heavy-duty running gear:
393mm 390mm
     
Audi A6 (C7 Coupe):
(1BK) standard running gear:
386mm 384mm
Audi A6 (C7 Coupe S):
(2MB) sports running gear
384mm 382mm
     
Audi Q7:*
(1BK) standard running gear
:
442mm 454mm
Audi Q7:*
(2MA) Sports running gear:
427mm 439mm
     
Audi A4/S4|A5/S5:*
(1BL) Suspension / Damping controlled:
384mm 383mm
Audi A4/S4|A5/S5:*
(1BL) Suspension / Damping controlled:
384mm 383mm
Audi A4/S4|A5/S5:*
(2MN) Suspension / Damping controlled:
410mm 408mm
     
Audi A8/S8 (4H2/4H8) 2011
(1BK) Standard running gear:
410mm 405mm
Audi A8/S8 (4H2/4H8) 2011
(2MA/2MB) Sports running gear:
400mm 395mm
Audi A8/S8 (4H2/4H8) 2011
(1By) Heavy-duty running gear:
418mm 413mm
     
Bentley Mulsanne 2011]
(1BK) Standard running gear:
424mm 429mm
Bentley Mulsanne 2011]
(2MA/2MB) Sports running gear:
414mm 419mm
Brand Model:
(PR Code) Suspension type
Front axle Rear axle

(* Certain vehicles with UDS Level controllers)
(A4/A5 vehicles are unconfirmed at this time
Table revised January_2020

Note:
1BA/1BH = Standard running gear
1BE = Sports running gear
1BB/1BR = Heavy-duty running gear
1BK = Standard running gear, air suspension
1BS = Heavy-duty running gear, air suspension
1BV = Sports running gear (S line)
1BY = allroad
2MA = RS running gear, air suspension
2MB = Sports running gear, air suspension
2MC = RS running gear






[Coding]
- If there is an 'incorrectly coded' fault in the [34-Level Control], the controller will need to be coded first, before 'The Procedure' below can be completed!
- If you have saved an [Auto-Scan] of the vehicle prior to the coding being lost, you can search the scan and copy/paste the coding into the controller.
- In the unlikely event you have lost coding, create a new Ross-Tech forum thread in the Car Repair Support section and let's see if we can help.


Special Notes, warnings, etc
- Do not at any point in time select Basic Settings [*IDE01475*] [Resetting of all adaptations]. If you choose to do so, DTC B2013 will be stored and you will need to make an appointment with your local dealer!  B2013: No End-of-Line Programming will prevent a successful calibration.
- Make sure you perform and save an [Auto-Scan] before beginning any work
- If you are attempting to alter the ride height use this procedure at your own risk!
- If you copy or post this procedure and/or any of its contents anywhere else, please be respectful and give credit where credit is due



[The Procedure]

------------------------------------------------------
- Re-adapt Adaptive Suspension to default position -
------------------------------------------------------

Prerequisites
- Ignition [ON], Use a Battery maintainer
- Vehicle on level surface
- No persons or gear in Vehicle
- Fuel Tank 50% or more
- Nothing under vehicle
- Door are to remain shut during the entire procedure

Using the MMI (under [Car]/[Service] ) the following needs to be set-
- Audi Drive Select (under Car menu) set to [Auto]
or
- Automatic Drive Program set to [Auto] (Bentley)


1) Select - [34-Level Control]
Press [Security Access-16] enter - [20103], [Do it!]

2) Select - [Basic Settings - 04]
- Choose - [*IDE03804*] Deactivating loading mode
- Wait for basic Settings to end, [Finished correctly/Not Running], then press [Stop]

3) Select - [Basic Settings - 04]
- Choose - [*IDE03751*] [Activate level control]
- Wait for basic Settings to end, [Finished correctly/Not Running], then press [Stop]

4) Choose - [*IDE03761*] [Delete calibration for level control] - Press [Go!]
- Wait for basic Settings to end, [Finished correctly/Not Running], then press [Stop]

5) Choose - [*IDE03802*] [Set reference level]- Press [Go!]
- Note, basic Settings [*IDE03939*] [Start up to reference level (production)] should NOT be used.
- Wait for basic Settings to end, [Finished correctly/Not Running], then press [Stop], [Go Back] (vehicle should level it's self wait till it stops)


6) Measure the ride height, in millimeters, from the center of the wheel to the edge of fender, do this for all four wheels and record the values, this will set the ride height to the factory level.

Notes:

- Modification to ride height may be possible, for example adding to the measured value would lower the suspension because the level control system thinks the ride height it too high. DO THIS AT YOUR OWN RISK!
- We do not suggest anyone to make changes to the standard ride heights!
- Users may post their 'tweaking ride height' questions here, in the Ross-Tech forum, Tweaks section.

 

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/images/rim.jpeg

 


Select [Adaptation - 10]
Choose from the drop down menu and enter the [New value] recorded value for each of the wheels below, then press [Do it!]
- 
[*IDE02001*] [Body height left front wheel house edge]
- 
[*IDE02002*] [Body height right front wheel house edge]
- 
[*IDE02003*] [Body height left rear wheel house edge]
- 
[*IDE02004*] [Body height right rear wheel house edge]

See the above table for standard values

7) Select - [Basic Settings - 04]
- Choose - [*IDE03762*] [Calibrate level control] - Press [Go!]
- Wait for basic Settings to end, [Finished correctly/Not Running], then press [Stop], [Go Back]
(Vehicle may lower/raise)

8) Select - [Basic Settings - 04]
- Choose - [*IDE03751*] [Activate level control] - Press [Go!]
- Wait for basic Settings to end, [Finished correctly/Not Running], then press [Stop], [Go Back], [Close Controller]



Quality check and house keeping:


A.) Measure the ride height again and verify the values are within 3mm of the displayed values in Advanced Measuring Value Blocks.

B.) Using the MMI verify the following setting -
- Air Spring Wheel Change = [off]

C.) Ignition Key On/Off Cycle must be completed.

D.) Clear ALL fault codes and re-check for fault codes, road test vehicle.



Reference:

- You may have one or more of the fault codes listed below...

403201 - Function Shut-Off Active
C10C8 00 [009] - -
403200 - Function Shut-Off Active
C10C8 00 [008] - -
367877 - Ride Height Not Learned
C1044 00 [009] - -
266752 - Control module not coded
U1013 00 [009] - -

 

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