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Buenas tardes, tengo un Audi a4 avant 2.0 143 Multritonic de 2010, el coche tiene 180.000 km actualmente y desde hace un tiempo, en época de frio me salta la famosa luz intermitente de precalentamiento de motor (solo me pasa en invierno y en climas frios).

 

Bien, desde hace algo menos de un mes me ha saltado la luz del motor fija, esta luz se enciende y se apaga por días, a veces se queda 2 días encendida y a veces se tira 5 días sin saltar. Ayer le pedí a un amigo el carista y cuando le pasé el diagnóstico me salían estos errores (adjunto capturas de pantalla). Creo que el fallo principal es el P2563, he encontrado sitios donde me dice que es un sensor del turbo facilmente reparable, otros me dicen que es el turbo que se me esta yendo... el caso es que en ningún momento he notado perdida de potencia ni nada, el coche va como siempre suave y con la potencia de siempre.

 

¿Alguien que le haya ocurrido esto tiene algo de luz para darme? No quiero que me tanguen en el taller y me digan que hay que sustituir el turbo completo si no es estrictamente necesario.

 

Muchas gracias por leerme.

Un saludo.

Screenshot_2021-01-21-18-28-27-602_com.prizmos.carista.jpg

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Publicado

Possible Symptoms

  • Malfunction Indicator Lamp (MIL) ON
  • Power Loss

Possible Causes

  • Wiring and/or Connections from/to Vane Position Sensor (G581) faulty
  • Engine Control Module (ECM) faulty
  • Vane Position Sensor (G581) faulty
    • Binding Issues due to Adjustment/Turbocharger
    • Excessive Carbon build-up
  • Vacuum Leak from/to Turbocharger (Wastegate) Actuator and Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

Possible Solutions

  • Check/Replace Fuses
  • Check Wiring and/or Connections from/to Vane Position Sensor (G581)
  • Check Vane Position Sensor (G581)
    • Perform Ohm Test
  • Check Mechanical Turbocharger Operation
    • Rule out binging and excessive Carbon build-up
  • Check Vacuum Supply from/to Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) and Turbocharger (Wastegate) Actuator

Special Notes

  • This fault code may be caused when the Actual and Specified Turbocharger requests are considered Implausible by the engine controller.

When this fault is found in the NAR Market 2.0L CR TDI:

  • Measuring Block Group 034.2 (specified) and 034.3 (actual) G581 Vane Position Sensor values can be logged to see if the fields should mirror each other or deviate to confirm a problem.
  • NAR market vehicles that had TPI 2025464 | TSB 21-11-01 -or- the latest TPI 2025464/5 | TSB 21-13-01 completed to prevent no-start conditions in cold weather caused by a frozen intercooler may want to see this thread.

 

 

 

Posiblemtene el actuador del turbo esta fallando

Publicado
En 29/1/2021 a las 13:51, Carlisu84 dijo:

Possible Symptoms

  • Malfunction Indicator Lamp (MIL) ON
  • Power Loss

Possible Causes

  • Wiring and/or Connections from/to Vane Position Sensor (G581) faulty
  • Engine Control Module (ECM) faulty
  • Vane Position Sensor (G581) faulty
    • Binding Issues due to Adjustment/Turbocharger
    • Excessive Carbon build-up
  • Vacuum Leak from/to Turbocharger (Wastegate) Actuator and Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

Possible Solutions

  • Check/Replace Fuses
  • Check Wiring and/or Connections from/to Vane Position Sensor (G581)
  • Check Vane Position Sensor (G581)
    • Perform Ohm Test
  • Check Mechanical Turbocharger Operation
    • Rule out binging and excessive Carbon build-up
  • Check Vacuum Supply from/to Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) and Turbocharger (Wastegate) Actuator

Special Notes

  • This fault code may be caused when the Actual and Specified Turbocharger requests are considered Implausible by the engine controller.

When this fault is found in the NAR Market 2.0L CR TDI:

  • Measuring Block Group 034.2 (specified) and 034.3 (actual) G581 Vane Position Sensor values can be logged to see if the fields should mirror each other or deviate to confirm a problem.
  • NAR market vehicles that had TPI 2025464 | TSB 21-11-01 -or- the latest TPI 2025464/5 | TSB 21-13-01 completed to prevent no-start conditions in cold weather caused by a frozen intercooler may want to see this thread.

 

 

 

Posiblemtene el actuador del turbo esta fallando

Muchas gracias Carlisus por tu respuesta, una pregunta ¿en que puede influir la temperatura del ambiente en todo esto? Porque siempre me pasa en epoca de frio, ahora han subido las temperaturas varios grados y ya los testigos no me saltan nunca.

 

Muchas gracias de nuevo.

Un saludo.

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